vineri, 2 octombrie 2015

Esti cu adevarat frumoasa

Nu o sa ma crezi. Stiu. Pentru ca si eu am trecut prin asta si voi mai trece. Te crezi oribila. Nici nu te mai uiti in oglinda pentru ca ti-e teama, rusine si urasti ce vezi. Nasul prea mare, ochii prea mici, dantura prea urata, te vezi grasa sau prea slaba, scandura, prea mica de inaltime sau prea inalta, cu cosuri sau puncte negre. Poate riduri. Parul nu e matasos si des si nu sta si el intr-o directie. Orice i-ai face, nu vrea sa te asculte si sa stea ok.
Stii, hai sa iti vorbesc ca de la inima la inima. Si eu ma credeam urata. Cel putin urata. Niciodata nu m-am vazut frumoasa. Doar acasa. Pentru ca acasa parintii si bunicii mereu imi spun cat de mult m-am schimbat si ca sunt cea mai frumoasa fata pentru ei. Dar stiu ca nu e chiar asa. Si prindeam si eu putin curaj. Ba chiar imi zambeam in oglinda si ma bucuram cand vedeam ca azi sunt draguta. Dar cand ieseam afara, parca aveam senzatia ca ceilalti rad de mine. Uneori chiar asa se intampla. Mereu cele mai frumoase fete din liceul meu se uitau la mine de sus si zambeau ironic. Puteam sa le citesc rautatea din ochi. Si eu plecam capul si strangeam din dinti. Mi s-a mai intamplat sa mi se zica in fata ca nu sunt frumoasa. Asa cum vor ceilalti, acel tipar de frumusete rapitoare si care rapesc privirile baietilor. Strangeam din dinti si mergeam mai departe. Am crescut cu ideile astea in inima in primii 2 ani de liceu. Si nu am avut curajul niciodata sa ma cred macar draguta. Pentru ca ma uitam la mine si ma uram. Aveam ideile astea atat de inradacinate in cap si in inima ca eu deja ma obisnuisem cu ideea de a fi urata. Nimeni, niciodata, nu imi spusese ca sunt frumoasa. Nu stiu de ce. Alte fete erau foarte laudate pentru aspect si eu ma uitam dintr-un colt si imi plangeam de mila. Pentru ca nu eram ca ele. Pentru ca ma uitam la altele si vedeam cum se strange lumea pe langa ele si nimeni nu rade de ele, niciodata nu vor plange pe tema asta, nu stiu ce inseamna cum e sa fii urata.

Acum nu ma mai confrunt cu asta. Uneori, la ceva timp, imi mai aduc aminte si incep sa plang. Eu plang si Dumnezeu imi sterge lacrimile. El incerca si inca vrea sa ma invete ca eu nu pot fi ca ele, dar pot fi EU. Il intrebam pe Dumnezeu de ce nu m-a facut si pe mine frumoasa, ca ele. Asa de frumoasa incat sa nu imi mai fie rusine cand ma uit la altcineva. Sa nu mai am senzatia ca toti se uita urat la mine. Eram atat de suparata pe El si plangeam si nu intelegeam. Si El venea langa mine, Il puteam simti in ruga mea cum imi spunea ca sunt de mare pret in ochii Lui. Ca oamenii vor fi mereu rai si ca vor sa ma doboare. Ca vor sa imi distruga inima si sa nu mai am nicio valoare. Sa ma simt oribila. Imi mai spunea sa privesc cat mai mult la El pentru ca si El este urat de oameni si nebagat in seama. El mi-a mai spus ca farmecul cel mai de pret este bunatatea si ca orice lucru El il face frumos la vremea lui. El mi-a mai spus ca sunt frumoasa in ochii Lui si in ochii altor persoane. Chiar daca nu mi-au spus asta. Mi-a spus sa tin minte ca frumusetea este desarta, dar ce am eu in interior este vesnic si conteaza sa investesc mai mult in suflet decat in exterior. Pentru ca, da, e adevarat, interiorul reflecta exteriorul.
Esti frumoasa. Chiar daca nu esti un model international. Esti frumoasa in felul tau. Esti iubita pentru ceea ce esti tu si nimeni nu poate sa aiba zambetul tau, expresia fericirii tale, ideile tale, ceea ce te reprezinta. Esti frumoasa. Nu poti fi comparata. Chiar daca alte persoane iti vor spune altceva tu treci peste. Stiu ca ti-e greu si poate te gandesti ca nu vei fi iubita sau nu iti vei gasi jumatatea. Gandeste-te ca poate Dumnezeu deja ti-a pregatit un baiat dupa inima Lui si in ochii baiatului vei fi cea mai frumoasa fiinta de pe intreg Pamantul. Stiu ca ti-e greu si ai plans de atatea ori pe sub plapuma, ai strans atatea suspine intr-o camera. Ca nu ai curaj sa privesti oamenii in ochi. Asculti de toti si unii oameni sunt atat de rai. Stiu ca iti vine sa te sfasii singura de nervi si vrei sa nu mai vezi pe nimeni. Te rog, draga mea prietena, priveste altfel viata. priveste-te altfel.
Esti frumoasa cand razi.
Esti frumoasa cand plangi.
Esti frumoasa cand faci prajituri cu dragoste pentru cei din jur.
Esti frumoasa cand te rogi.
Esti frumoasa cand ajuti.
Esti frumoasa cand ai dragoste.
Esti frumoasa cand culegi flori sa le pui in vaza
Esti frumoasa cand multumesti.
Esti frumoasa cand citesti.
Esti frumoasa cand ti-e inima lipita de Cer.
Esti frumoasa si punct :)

2 comentarii:

  1. M-am regăsit în ceea ce ai scris. Încă mă mai confrunt cu aceste lucruri când vine cineva care face parte din categoria fotomodelelor, însă Dumnezeu îmi reamintește de fiecare dată că sunt frumoasă, pentru că sunt a Lui!

    Ești frumoasă, dragă M., când scrii! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multe binecuvântări, Doroteea :) Suntem frumoase prin El pt ca suntem fiicele Lui :d

      Ștergere