joi, 25 august 2016

M-a cautat Trecutul

Intr-o zi m-a cautat Trecutul. Fara sa vreau, in timp ce mergeam, am dat de el- sau, mai bine zis, el a dat de mine. Si-a ridicat numaidecat privirea: era ratacita, dar stiam ce cauta. Doar ca, nu mai avea loc in viata mea. Cel putin, nu mai avea voie.
N-am vrut sa ma uit la Trecut. Dar uite ca deja mi-a prins ochii. O privire si mi s-au redeschis unele capitole. Erau ferecate cu grija. Data viitoare trebuie sa improvizez o incuietoare mai buna. Am privit peste unele pagini. Intr-o secunda, sute de poze imi treceau prin minte si in inima. Intr-o secunda am si plans, si ras. Tot intr-o secunda m-am trezit. Am inchis repede si am fugit. Trecutul a fugit si el dupa mine. M-a prins putin si m-a fortat sa stau cu el. Am incercat sa-i explic ca nu se mai poate, nu mai are voie sa se intersecteze cu prezentul meu- doar atunci cand i-as fi cerut eu. Mi-a zis ca e imposibil, m-a intrebat daca mi-e dor de tot ce am lasat in urma. Mi-a reprosat ca nu am pic de inima. Am stat si m-am gandit. O adiere de vant mi-a aranjat pe chip o suvita de par. In zadar am luptat cu ea, pur si simplu nu vroia sa stea dupa ureche. Mi-am incrucisat mainile si am privit in Trecut, dar parca priveam in gol. Nu ma mai atragea, nu il mai iubeam. Bineinteles ca am anumite amintiri pe care le pastrez cu grija, dar intr-un alt colt al inimii. Dar nu puteam trai mereu cu rani. Nu. Iubirea nu raneste. Asa ca i-am spus Trecutului ca nu-l mai iubesc. O sa iubesc doar ce m-a facut sa traiesc. In rest, adio.
Trecutul si-a luat talpasita si nu a privit in urma lui. Pentru ca stia ca eu aveam un viitor si o speranta in fata. Era prea multa lumina si nu mai putea veni la mine.
I-am facut cu mana, chiar daca stiam ca nu ma vede. Mi-a aruncat, fara sa se uite, tot ce a fost frumos, ducand gunoaiele dupa el. I-am multumit frumos si am spus din nou, adio.

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo! Bine ai facut!
    ...Si vezi, nu "improviza o incuietoare mai buna" ci pune una reala si ferma. Dac nu ai una asa, cere-o de la Domnul Isus, caci Lui ii place o astfel de rugaciune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am cerut si inca cer, am prostul obicei sa stric :))

      Ștergere