luni, 7 noiembrie 2016

Despre flirt

Am vazut fete care cauta multa atentie din partea baietilor. Am vazut fete care fac orice, doar sa primeasca o firimitura de "dragoste", un zambet cu subinteles sau orice altceva. Am vazut fete care zic ca nu flirteaza, dar o fac si fara sa faca tumbe pe langa partea masculina. Poate ca o sa-mi spui ca nu e treaba mea, sa-mi vad de lungul nasului sau vesnica intrebare retorica: cine sunt eu ca sa judec ?
Nu, nu judec. Am mai spus si inainte: atunci cand scriu, scriu pentru mine, arat inspre mine prima data.
Flirtul este periculos. E ca si cum vrei sa te te joci cu flacarile, stii ca te vei arde, dar totusi intrebi: pot sa pun mana ? Noi, ca fete crestine (si baieti, bineinteles), nu trebuie sa ne jucam cu focul. Nu o sa realizezi ca faci asta la inceput. Incepe usor.
Poate iti spui ca nu flirtezi. Dar flirtul nu cuprinde doar atingerile accidentale. Incepe cu un gand. Sambata seara iesi cu prietenii si cineva a adus un alt prieten, un baiat mai frumusel. Ce iti spui ?  Cum sa fac sa-i atrag putin atentia, doar ca sa fim amici ? Si stai pe langa el, il mai intrebi una-alta, ii zambesti frumos in timp ce el iti raspunde, mai surazi din cand in cand, ii ceri numarul de telefon (poate) sau il cauti pe facebook. Sau mai este inca un fel de flirt, acela al limbajului. Atunci cand vorbesti sarcastic si iti schimbi putin tonul vocii.
Orice mod prin care vrei sa atragi atentia unui baiat se numeste flirt. Nu sunt exagerata, deoarece stiti la ce ma refer. Ce am enumerat eu mai sus nu e gresit daca esti constienta ca nu vrei sa flirtezi, ceea ce este destul de greu. Este un fir foarte foarte subtire, ce se rupe foarte usor: limita dintre ceea ce stii ca trebuie sa faci si nu faci.
Flirtul e pacat, deoarece il poti face pe celalalt sa pacatuiasca. Stiti cum e un baiat. El este altfel. NU este un animal ce nu se poate controla (am zis asta deoarece sunt sigura ca cineva imi va reprosa acest lucru). Dar ei sunt altfel, asta e adevarul. Probabil stii de povestea lui Iosif. Mai stii acel moment dintre el si sotia lui Potifar ? Ea incerca sa-l seduca. Cum ? Flirtand, bineinteles.
" Iosif era chipes si aratos. Dupa o vreme, sotia stapanului sau a pus ochii pe Iosif " (Geneza 39:7). Deci ce a facut ? A privit, a dat frumos din gene. " Desi ea ii vorbea lui Iosif in fiecare zi..." (versetul 10). Ce facea ? Flirta, prin limbaj, prin atitudinea ei. Stiti ce a urmat, Iosif a refuzat asa ceva, cinstindu-L pe Dumnezeu.
Ce rost are sa flirtam ? Sa primim atentie, sa ne simtim pretuite, valoroase ? Asta nu se va intampla. Ti-ar place ca viitorul tau sot sa faca asta in acest timp ? Nu. Lui i-ar place sa stie ca asa il astepti, incercandu-ti armele de seductie pe altii ? Poate o sa-mi spui cum vei stii care va fi acel sot, daca nu incerci ceva. Lasa asta in grija lui Dumnezeu si nu grabi lucrurile. Nu-ti bate joc de inimile baietilor pentru ca, la un moment dat,cineva ii va pretui si ii va iubi cu adevarat pe baietii cu care te-ai jucat si nu ai niciun drept sa faci asta. Asteapta-ti viitorul sot in curatie, cu bucuria ca tu i-ai dat lui Dumnezeu toata inima ta si fii o binecuvantare in tot acest timp. Daca nu iti dai seama cand flirtezi, roaga-te cand incepi sa zambesti altfel sau cand ai anumite ganduri cu privire la un baiat. Dumnezeu iti va da putere si vei fi o lumina in aceasta societate. :)

3 comentarii:

  1. Eu vad ceva si mai scarbos astazi. Vad slujitori care sub "mantia slujirii" stau si asculta/ consoleaza...domnisoare..pe pretext ca le asculta si ofera directie spirituala..

    RăspundețiȘtergere
  2. am gasit asta pe facebook sharuita de nu stiu cine, asa am si ajuns aici. din pacate sunt o gramada de "praduitori" (:))) si si mai din pacate, umbla mai nou si prin biserici. si si mai si mai din pacate, sunt si multe fete care le canta in struna si apoi se ard. Desi postarea asta pare a mustrare adusa fetelor ce se joaca cu baietii, cred ca e musai nevoie si de o viceversa :/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, m-am gandit sa fac si pentru băieți :)) Nu prea stiu cum sa incep, dar o sa fac. Am încercat intr-un articol, se numeste "Fetelor, aveti grija de inima voastră "si am vorbit si despre băieți. Dar o sa dedic o postare exclusiv pentru ei :)))

      Ștergere