sâmbătă, 20 mai 2017

Fara bariere

(o mica parte din mine). Fac parte dintr-o familie de ortodocsi care, intre timp, ne-am intors la Dumnezeu cu toata inima. Bunica mea e ortodoxă si ea m-a invatat de mica multe rugăciuni si imi povestea mereu ce se vorbea la biserică. Ma lua cu ea, dar niciodata nu ma forța, daca voiam sa merg, mergeam, daca nu, nu. Țin minte ca imi plăcea foarte mult atmosfera. Era liniste si mirosul de tamaie ma calma. Nu eram atenta la ce se vorbea, dar stiu ca imi plăcea.
De ce am deschis articolul in acest fel? Ca se pun multe bariere intre noi. Ortodocsi, penticostali, baptisi, evangheliști si alte confesiuni: noi suntem crestini, iar temelia e Hristos, indiferent de numele bisericii, asta ca sa nu mai spun ca Biserica suntem noi, trup spiritual care simte si iubeste, nu urăște. Nu imi place deloc atunci cand se spune de ortodocsi ca ei sunt pe langa si sunt praf si nu ai ce învăța de la ei. Nu este asa. Mamaia mea mereu imi spunea despre Dumnezeu, imi spunea ca ma ascultă mereu cand ma rog Lui, ca ma iubeste, ca exista o înviere la sfarsit de tot, o înviere pentru viata si una pentru judecată si multe alte lucruri. Cunosc persoane ortodoxe care Îl iubesc pe Dumnezeu cu toata inima si citesc din Biblie si inteleg si fac voia Lui. Bineinteles ca nu exista pădure fara uscaciuni. Oameni rai si falsi sunt peste tot. Si in biserica ortodoxă, si in cea penticostala, baptista s.a. Credeti ca doar popa fură sau inseala poporul? Oare nu sunt si pastori care fac la fel? Oare nu sunt atatea biserici moarte, indiferent de confesiune?
Dar nu. Noi ne batem cu pumnul in piept, susținând sus si tare cât de gresit e sa mergi la biserica X sau Y, uitând ca avem un singur Dumnezeu. Un Dumnezeu care, daca vede ca Îl cautam, El se va lasa gasit oriunde, calauzindu-ne pasii si invatandu-ne ce trebuie sa facem
Dragul meu, hai sa lăsăm jos  etichetele. Suntem oameni. Atat. Oameni. Dumnezeu e Unul, e același peste tot. Nu e intr-un fel intr-o biserică si in alt fel in alta. Noi suntem diferiti, noi ne punem bariere, dar El nu. Atata timp cat vrei sa faci voia Lui, El te va ajuta. Nu arăta cu degetul. Nu esti cu nimic mai presus decat restul. Mic e cel care urăște, mare e cel care iubeste, iubeste si iar iubeste. Pe Dumnezeu, apoi pe ceilalți, revarsand dragostea Sa in ceilalți.

4 comentarii:

  1. Frumos dar in momentul in care il gasesti pe Dumnezeu ce mai esti oare?
    Pt ca te definesti ca ortodox sau protestant prin ceea ce faci in exterior, adica intri intr-o biserica de un fel sau altul...
    Dar Dumnezeu este Spirit si ne cheama la unire cu El in Spirit...
    De aceea cine gaseste Adevarul ramane simplu crestin daca l-a gasit prin Hristos si il recunoaste pe Hristos ca Intrupare a lui Dumnezeu.
    Bunicul meu a fost cantaret sau diacon/tarcovnic cum se spune in alte parti, am crescut cu coliva si prescuri de care sunt foarte mandru deoarece este hrana consacrata lui Dumnezeu...
    Copil fiind stateam in strana in dreapta lui, aproape pe umarul lui deoarece uneori stateam in picioare...
    Eram ingerul lui pt ca era umarul drept... :)
    Dar cand il gasesti pe Dumnezeu si descoperi Adevarul il descoperi pe Hristos, in masura in care este, in toate bisericile crestine...
    Splendid textul, esti foarte inspirata pt varsta ta, ai trecut de 20?

    RăspundețiȘtergere
  2. Apreciez acest articol.Se vede ca ai scris din inima!Ce frumos este atunci cand stim sa apreciem frumosul din orice om,indiferent de religie.

    RăspundețiȘtergere